Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

Discussion in 'Indian Navy' started by grampiguy, Feb 21, 2015.

  1. grampiguy

    grampiguy Regular Member

    Joined:
    Jan 18, 2015
    Messages:
    140
    Likes Received:
    139
    Location:
    Australia
    INS Vikramaditya’s operation crippled - The Hindu

    The news article's headline and the text say two different things. The headline says that INS Viki has been crippled. So, I was looking for kind of problems it is facing. I found none. Where is INS Viki crippled? No where. Has it gone through any accident? NO. Is it not functional or partially functional? No.

    The journalist with dubious reputation, S Anandan, gives a spin to the fact that INS Viki is going through pilot training which includes single engine landing and related carrier landing training procedures. It also doesn't have any air defence or CIWS installed. IIRC the initial two years are needed for pilot training, exploring the carrier's operations capability and becoming expert and familiar in its operations.

    So why is this guy saying that "INS Vikramaditya is crippled?" Is he crazy? Or he has some other motivation?
     
  2.  
  3. cobra commando

    cobra commando Tharki regiment Veteran Member Senior Member

    Joined:
    Oct 3, 2009
    Messages:
    10,493
    Likes Received:
    11,654
    Location:
    Oblivion
    re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

    Le farmoolah: DDM X Clickbait title X No substance/Valuable info = PROFIT ! :truestory:
     
    Last edited: Feb 21, 2015
    akshay m and karn like this.
  4. prohumanity

    prohumanity Regular Member

    Joined:
    Sep 2, 2013
    Messages:
    889
    Likes Received:
    548
    Location:
    USA
    re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

    Try to find out who is financing Hindu newspaper's propaganda arm against India and Russia .
     
  5. Ashok mourya

    Ashok mourya Regular Member

    Joined:
    Feb 15, 2015
    Messages:
    35
    Likes Received:
    17
    Location:
    India
    re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

    Who owns the media in India ?


    There are several major publishing groups in India, the most prominent
    among them being the Times of India Group, the Indian Express Group, the
    Hindustan Times Group, The Hindu group, the Anandabazar Patrika Group, the Eenadu Group, the Malayalam Manorama Group, the Mathrubhumi group, the Sahara group, the Bhaskar group, and the Dainik Jagran group.

    Let us see the ownership of different media agencies.

    NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain that supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan. Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of Communist party of India.His wife and Brinda Karat are sisters.

    India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

    CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its
    branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates
    $800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep
    Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

    Times group list: Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust , Femina, Vijaya Times,Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more. Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council' does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

    Star TV: It is run by an Australian, Robert Murdoch, who is supported by St. Peters Pontificial Church Melbourne.

    Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

    The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland. N.Ram's wife is a Swiss national.

    Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) .ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.

    Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.

    Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a
    Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.

    The Statesman: It is controlled by Communist Party of India. Kairali TV: It
    is controlled by Communist party of India (Marxist)

    Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

    Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

    The ownership explains the control of media in India by foreigners. The
    result is obvious.
     
  6. JBH22

    JBH22 Senior Member Senior Member

    Joined:
    Jul 29, 2010
    Messages:
    3,620
    Likes Received:
    2,390
    re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

    Then why has not the local brigade been atleast intelligent enough to have their own propaganda channel. Do not blame your shortcomings on your enemies.

    The foreigners have all the reasons to weaken the state which is fine, as they are doing their part of the game, but what about us?

    We cannot do anything so let's stop wailing :)
     
  7. Ray

    Ray The Chairman Defence Professionals Moderator

    Joined:
    Apr 17, 2009
    Messages:
    43,117
    Likes Received:
    23,545
    Location:
    Somewhere
    Who owns NewsX and Sunday Guardian?

    Is MD Nalapat the Editor of Sunday Guardian?

    MD Nalapat of The Sunday Guardian, who we see on NewsX, is married to Princess Lakshmi Bayi of the Travancore Royal House. His mother was Kamala Das, was from a conservative Hindu Nair (Nallappattu) family having royal ancestry but embraced Islam and after being asked by her lover, whom she mentions as Sadiq Ali, an Islamic scholar and a Muslim League MP, she embraced Islam in 1999 at the age of 65 and assumed the name Kamala Surayya.
    Tehelka - India's Independent Weekly News Magazine
     
    Peter likes this.
  8. prohumanity

    prohumanity Regular Member

    Joined:
    Sep 2, 2013
    Messages:
    889
    Likes Received:
    548
    Location:
    USA
    This is very fascinating information. I had no idea that in India..there is not even ONE major news media group who is there to protect interest of India...really sad situation. Why can't this giant nation have Pro-India news sources. Why it has to be foreigner who informs Indians what's going on and how to interpret the news. If Indians can go to Mars..why they can not have a credible, pro India news source ?
     

Share This Page