Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

grampiguy

Regular Member
Joined
Jan 18, 2015
Messages
140
Likes
145
INS Vikramaditya's operation crippled - The Hindu

The news article's headline and the text say two different things. The headline says that INS Viki has been crippled. So, I was looking for kind of problems it is facing. I found none. Where is INS Viki crippled? No where. Has it gone through any accident? NO. Is it not functional or partially functional? No.

The journalist with dubious reputation, S Anandan, gives a spin to the fact that INS Viki is going through pilot training which includes single engine landing and related carrier landing training procedures. It also doesn't have any air defence or CIWS installed. IIRC the initial two years are needed for pilot training, exploring the carrier's operations capability and becoming expert and familiar in its operations.

So why is this guy saying that "INS Vikramaditya is crippled?" Is he crazy? Or he has some other motivation?
 

cobra commando

Tharki regiment
Senior Member
Joined
Oct 3, 2009
Messages
11,099
Likes
14,394
Country flag
re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

Le farmoolah: DDM X Clickbait title X No substance/Valuable info = PROFIT ! :truestory:
 
Last edited:

prohumanity

Senior Member
Joined
Sep 2, 2013
Messages
1,290
Likes
1,357
Country flag
re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

Try to find out who is financing Hindu newspaper's propaganda arm against India and Russia .
 

Ashok mourya

Regular Member
Joined
Feb 15, 2015
Messages
37
Likes
27
Country flag
re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

Try to find out who is financing Hindu newspaper's propaganda arm against India and Russia .
Who owns the media in India ?


There are several major publishing groups in India, the most prominent
among them being the Times of India Group, the Indian Express Group, the
Hindustan Times Group, The Hindu group, the Anandabazar Patrika Group, the Eenadu Group, the Malayalam Manorama Group, the Mathrubhumi group, the Sahara group, the Bhaskar group, and the Dainik Jagran group.

Let us see the ownership of different media agencies.

NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain that supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan. Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of Communist party of India.His wife and Brinda Karat are sisters.

India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its
branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates
$800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep
Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

Times group list: Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust , Femina, Vijaya Times,Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more. Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council' does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

Star TV: It is run by an Australian, Robert Murdoch, who is supported by St. Peters Pontificial Church Melbourne.

Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland. N.Ram's wife is a Swiss national.

Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) .ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.

Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.

Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a
Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.

The Statesman: It is controlled by Communist Party of India. Kairali TV: It
is controlled by Communist party of India (Marxist)

Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

The ownership explains the control of media in India by foreigners. The
result is obvious.
 

JBH22

Senior Member
Joined
Jul 29, 2010
Messages
4,345
Likes
5,314
re: Crazy S Anandan from "Hindu" reporting on INS Vikramaditya

Who owns the media in India ?


There are several major publishing groups in India, the most prominent
among them being the Times of India Group, the Indian Express Group, the
Hindustan Times Group, The Hindu group, the Anandabazar Patrika Group, the Eenadu Group, the Malayalam Manorama Group, the Mathrubhumi group, the Sahara group, the Bhaskar group, and the Dainik Jagran group.

Let us see the ownership of different media agencies.

NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain that supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan. Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of Communist party of India.His wife and Brinda Karat are sisters.

India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its
branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates
$800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep
Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

Times group list: Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust , Femina, Vijaya Times,Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more. Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council' does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

Star TV: It is run by an Australian, Robert Murdoch, who is supported by St. Peters Pontificial Church Melbourne.

Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland. N.Ram's wife is a Swiss national.

Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) .ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.

Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.

Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a
Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.

The Statesman: It is controlled by Communist Party of India. Kairali TV: It
is controlled by Communist party of India (Marxist)

Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

The ownership explains the control of media in India by foreigners. The
result is obvious.
Then why has not the local brigade been atleast intelligent enough to have their own propaganda channel. Do not blame your shortcomings on your enemies.

The foreigners have all the reasons to weaken the state which is fine, as they are doing their part of the game, but what about us?

We cannot do anything so let's stop wailing :)
 

Ray

The Chairman
Professional
Joined
Apr 17, 2009
Messages
43,133
Likes
23,789
Who owns NewsX and Sunday Guardian?

Is MD Nalapat the Editor of Sunday Guardian?

MD Nalapat of The Sunday Guardian, who we see on NewsX, is married to Princess Lakshmi Bayi of the Travancore Royal House. His mother was Kamala Das, was from a conservative Hindu Nair (Nallappattu) family having royal ancestry but embraced Islam and after being asked by her lover, whom she mentions as Sadiq Ali, an Islamic scholar and a Muslim League MP, she embraced Islam in 1999 at the age of 65 and assumed the name Kamala Surayya.
Tehelka - India's Independent Weekly News Magazine
 

prohumanity

Senior Member
Joined
Sep 2, 2013
Messages
1,290
Likes
1,357
Country flag
This is very fascinating information. I had no idea that in India..there is not even ONE major news media group who is there to protect interest of India...really sad situation. Why can't this giant nation have Pro-India news sources. Why it has to be foreigner who informs Indians what's going on and how to interpret the news. If Indians can go to Mars..why they can not have a credible, pro India news source ?
 

Latest Replies

Global Defence

New threads

Articles

Top