WHO CONTROLS INDIAN MEDIA? | Sulekha Creative

Discussion in 'Internal Security' started by rajkumar singh, Jun 7, 2015.

  1. rajkumar singh

    rajkumar singh Regular Member

    Joined:
    Oct 20, 2014
    Messages:
    63
    Likes Received:
    36
    Location:
    Ghaziabad, India, India
    WHO CONTROLS INDIAN MEDIA? | Sulekha Creative

    NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan. Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India. His wife and Brinda Karat are sisters.

    [NDTV is owned 54.85% by Prannoy Roy & family and his holding is worth approximately 942 crores at today’s share prices.


    NDTV Imagine Limited, a subsidiary of NDTV Networks, was be acquired by Turner Asia Pacific Ventures, a Time Warner company the owner of CNN and the Warner Bros for $126.5 million, resulting in a 92% stake in Imagine. The current NDTV Imagine management, ESOP holders and NDTV Networks will continue to hold the remaining 8% stake]
    India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

    [India Today is an Indian weekly newsmagazine published by Living Media India Limited; in publication since 1975 based in Mumbai India Today is also the name of its sister-publication in Hindi. Aroon Purie is its editor-in-chief from 1975, a position he has held continuously for the last three decades. He also holds majority ownership.NDTV only bought India Today Group’s radio venture ‘Radio Today Broadcasting’, through a joint venture with Hyderabad-based Value Labs and Malaysia’s Astro. Ownership of the rest of the group still is with Living Media India Limited.]

    CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates $800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

    [Cable News Network-Indian Broadcasting Network (CNN-IBN) is an English-language Indian TV news channel. The network is a partnership between Global Broadcast News (GBN) and Turner International (Turner) in India (a subsidiary of Time Warner). Rajdeep Sardesai is the Editor-in-Chief of the network. The Indian company GBN runs the channel completely but uses the CNN brand name, in return gave 26% stake to Time Warner. Global Broadcast News (GBN) is an India media corporation under the Network 18 umbrella. The major shareholders apart from the Indian public and foreign and domestic institutions are parent company Network 18, sister company TV18 and a group of professionals including Editor-In-Chief Rajdeep Sardesai and Joint Managing Directors Sameer Manchanda & Haresh Chawla. Sardesai and Manchanda left NDTV to start the company in collaboration with TV18 of which Chawla is CEO. Network 18 is one of India's leading full play media conglomerates with interests in television, print, internet, filmed entertainment, mobile content and allied businesses. Network 18 Fin Cap is the holding company for several listed and unlisted media entities in India such as Television Eighteen India Ltd (TV18), IBN 18 Broadcast Ltd, Web 18, Studio 18,Shop 18,Infomedia 18 and Viacom 18. Raghav Bahl owns 51% stake in this media conglomerate.]



    Times group list: Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharath Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more... Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

    [There is a limit to lying by this author .He either does not know how old is the Times group or he is too brazen a liar. I am giving a brief history below.

    1838: The first edition appears on November 3, 1838, known as The Bombay Times and Journal of Commerce. The newspaper is published twice a week under Editor J.E. Brennan

    1890: Editor Henry Curwen buys The Times of India in partnership with Charles Kane.

    1892: Following the death of Henry Curwen, T. J. Bennett becomes the editor and enters into a partnership with F.M. Coleman to form a joint stock company - Bennett, Coleman & Co. Ltd. (BCCL).

    1946: For the first time, the paper transfers to Indian ownership. Ram Kishan Dalmia buys out Bennett, Coleman & Co. Ltd for Rs. 2 crores. Partly, the takeover is funded by illegal money transfers from other companies, and Ram Kishan was imprisoned after the matter was raised in parliament by Feroze Gandhi in 1955.

    1948: Sahu Jain Group becomes the owners of the company after Dalmia sells the firm to recover 2.5 crores he needs to pay back to an insurance company. Sahu Shanti Prasad Jain, son-in-law of Ram Kishan Dalmia, becomes the first chairman of the group.

    Since then Jains have owned and ran the paper. They are Marwaris and always support the government in power.]


    Star TV: It is run by an Australian, who is supported by St. Peters Pontifical Church Melbourne.

    [Satellite Television Asia Region (STAR) is an Asian TV service owned by Rupert Murdoch's News Corporation.Rupert Murdoch is an international media baron whose main aim is money and money. He is known to be a conservative who supports the government in power and apart from a papal honor has no religious inclination.

    There is no St.Peters pontifical church in Melbourne, although there is St. Peter's metropolitan cathedral, Melbourne, which is a major cathedral and has no links in financing or supporting Murdoch.]

    Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

    [Hindustan Times (HT) is an Indian English-language daily newspaper founded in 1924 with roots in the Indian independence movement. Hindustan Times is owned by the KK Birla branch of the Birla family. It is managed by Shobana Bhartiya, daughter of the industrialist KK Birla, and granddaughter of Ghanshyam Das Birla. It is owned by HT Media Ltd. The KK Birla group at present owns 69 per cent stake in HT Media. Shobana has been nominated as a Rajya Sabha MP from Congress Party. Therefore the paper haspro-congress leanings.]
    The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland. N. Ram's wife is a Swiss national.

    [The Hindu is an English-language Indian daily newspaper. With a circulation of 1.45 million The Hindu is the second-largest circulated daily English newspaper in India after Times of India, The first issue of The Hindu was published on September 20, 1878. Worldpress.org lists The Hindu as a left-leaning independent newspaper. Joint Managing Director N. Murali said in July 2003, "It is true that our readers have been complaining that some of our reports are partial and lack objectivity. But it also depends on reader beliefs."N. Ram was appointed on June 27, 2003 as its editor-in-chief.The Hindu is family-run. It was headed by G. Kasturi from 1965 to 1991, N. Ravi from 1991 to 2003, and by his brother, N. Ram, since June 27, 2003. Other family members, including Nirmala Lakshman, Malini Parthasarathy, Nalini Krishnan, N Murali, K Balaji, K Venugopal and Ramesh Rangarajan are directors of The Hindu and its parent company, Kasturi and Sons. Ram's first wife Susan was an English woman who came to south India as a research student. Like Ram, she was (and remains) an atheist with a Left perspective on politics. After their marriage, Susan worked as a teacher, a freelance journalist, an editor for Oxford University press publications in India and a television presenter.Their daughter Vidya Ram, a budding journalist, was a Journalism topper at Columbia University in New York where her father too studied in the 1960s. After the divorce from Susan, Ram married a Keralite woman, Mariam.


    There is no Joshua society anywhere in Switzerland.]
    Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.


    [The Indian Express is an English-language Indian daily newspaper owned by Ramnath Goenka started in 1931 by Chennai based P. Varadarajulu Naidu. After Ramnath Goenka's death in 1991, the group was split in 1999 among his family members into two with the southern editions taking the nameThe New Indian Express, while the old Indian Express name was retained in the northern editions based in Mumbai with a prefix "The". It is published in all major Indian cities. It is a major and respected Indian newspaper with a worldwide circulation.The New Indian Express is now published from all major cities in Andhra Pradesh, Karnataka, Tamil Nadu and Kerala besides Orissa. The Southern Indian Express is owned by Manoj Sonthalia while Indian Express Bombay is with Vivek Goenka, who is chairman of the director board.]
    Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.

    Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.


    [Andhra Jyothi is a Telugu daily newspaper in Andhra Pradesh edited by K. Srinivas. Vemuri Radhakrishna is its Managing Director. It has a circulation of over 5,00,000 across Andhra Pradesh and neighbouringstates.
    K.L.N.Prasad, a congress leader and business magnet founded Andhra Jyothi. His family still owns the paper. The paper has earned a name for itself as a quality newspaper with its sober outlook, reason, commonsense and scientific temper.]


    The Statesman: It is controlled by Communist Party of India. [It was incorporated and directly descended from two newspapers: The Englishmanand The Friend of India both published from Kolkata. The Englishman was started in 1811. An Englishman named Robert Knight founded the new newspaper with a name ofThe Statesman and New Friend of India on 15 January 1875. Soon after, the name was shortened to the present The Statesman. During the British era, it was British run and managed, but after independence, control passed to Indians

    The Statesman has distinguished itself through objective coverage of events, its value as an honest purveyor of news emphasised at times of crisis such as the Bengal Famine of 1943 and the infamous internal Emergency of the mid-1970s. It is forthright in the expression of its views. Its pursuit of the truth has been relentless and often at considerable cost to itself, as when the government of Indira Gandhi, in gross abuse of power, attempted to suppress its voice and when the government of Rajiv Gandhi interfered with the grant of statutory clearances to its modernisation plans unless the paper changed its editorial stance. The Statesman prevailed, as the truth must prevail, and remains a favourite of readers in Kolkata and other parts of India.

    In February 2009, the editor (Ravindra Kumar) and publisher (then Anand Sinha) of The Statesman were arrested on charges of "hurting the religious feelings" of Muslims. BBC reported that the Muslims were upset with the Statesman for reproducing Johann Hari's article "Why should I respect these oppressive religions?" from the UK's The Independent daily in its 5 February edition.]


    Kairali TV: It is controlled by Communist party of India (Marxist)

    [Kairali TV is a Malayalam television channel based in Trivandrum, Kerala. Currently, PadmashreeMammootty, a leading film actor in Malayalam, holds the post of Chairman and John Brittas is the Managing Director and editor. Other important leaders are: Prabha Varma- Director, News and Current Affairs, N. P. Chandrasekharan- Executive Editor. It is promoted by Communist Party Marxist and nothing wrong with that. Kairali has gained the reputation of fighting for the common man and ojective reporting.]
    Mathrubhumi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

    [Based in the northern Kerala town of Kozhikode (Calicut), Mathrubhumi (circulation 1995: 5, 35,000) was founded in 1923 in the aftermath of Gandhi's non-cooperation movement as a public limited company. This status makes it rare among newspapers, which tend to be closely held private companies owned by a single family. Though Mathrubhumi lost money regularly in its early years, that did not matter, its historian noted in 1973, because its goals were not those of business but of social oppression and unrest.

    It battled gallantly with British authorities before independence and bitterly with Kerala's Communists from the late 1930s. The bitter struggle between the Congress and the Communists in Kerala gave a Congress newspaper not only a reason for existence but a steady supply of electrifying stories for eager readers.

    When the newspaper was floated in the 1920s, 3,479 of the 5,000 shares were purchased at a nominal fee of Rs 5 each by 352 different shareholders, 203 of whom bought only one share each. Even in the 1990s, no single person owned more than 225 shares. Mathrubhumi was a "public limited company in the true sense". Shareholders elect nine directors for two-year terms, one-third being elected each year.

    M. P. Veerendra Kumar, Janata Dal state president is the present Chairman and Managing Director of Mathrubhumi. P.V. Chandran is the Managing Editor. M. V .Shreyams Kumar is the Director-Marketing and P. V. Nidhish is the Director-Editorial Administration. M. Kesava Menon is the Editor of Mathrubhumi daily. P. V. Ganagadharan, Industrialist of KTC Group, Calicut is a Director in Mathrubhumi Board.]
    Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

    [Asian Age is owned by the Deccan Chronicle group. This group is owned by T. Venkatt Ram Reddy & T. Vinayak Reddy who also publish Andhrabhoomi, Deccan Chronicle and Financial Chronicle. Deccan Chronicle started its operations in AP as a partnership concern in 1938. Late Shri T Chandrasekhar Reddy took over the operations in 1976 after the earlier promoters declared bankruptcy. Shri Reddy subsequently handed over the operations to his two sons – Shri T Venkatram Reddy (The current IPL franchisee Deccan Chargers owner) and Shri T Vinayak Ravi Reddy, who have been managing its operations since late 1970s. Mubhashar Jawed Akbar i.e. M.J. Akbar was removed from editorship in March 2008, as per the latest news Akbar is very close to BJP]

    WHO CONTROLS INDIAN MEDIA? | Sulekha Creative
    http://creative.sulekha.com/who-controls-indian-media_319704_blog‎
     
  2.  

Share This Page