Indian news channels and owners

Discussion in 'General Multimedia' started by aliyah, Nov 30, 2015.

  1. aliyah

    aliyah Regular Member

    Joined:
    May 30, 2015
    Messages:
    418
    Likes Received:
    302
    Before we get into the top 7 news channels, here are some regional and lesser known channels just for your information:
    Congress health minister Himanta Biswa Sarma’s wife Riniki Bhuyan is the chairperson of News Live and Rang.
    In Karnataka, tourism minister Janardhana Reddy and health minister Sriramulu Reddy own Janashri along with a couple of newspapers.
    Kasturi TV is owned by former chief minister H.D. Kumaraswamy.
    Suvarna TV of the Asianet group is owned by Rajya Sabha MP Rajeev Chandrashekhar.
    Sakshi TV is owned by Jagan Mohan Reddy along with NTV and TV5 in Andhra Pradesh.
    Studio N is owned by Narne Srinivasa Rao, a businessman related to N. Chandrababu Naidu.
    Odisha TV is owned by Baijayant Panda of the BJD. Other channels in Orissa are also politician owned.
    Indiavision in Kerala is owned by Muslim League Secretary M.K. Muneer.
    In West Bengal, CPI(M) controls TV-24 Ghanta. Trinamool Congress has Kolkata TV.
    Sukhbir Singh Badal owns PTC and PTC News in Punjab along with PTC Punjabi and PTC Chak De.
    And now let’s come to the crème de la crème of politically owned news channels in India.

    7. Jaya TV

    Named after its owner, Jaya TV is owned by Jayalalithaa, the AIADMK chief. She also owns Jaya Max, Jaya Plus and J Movie. She owns all this through the holding company Mavis Satcom Ltd. But she is not alone in Tamil Nadu to own television channels. Congress owns Mega TV and Vasanth TV while Vijayakanth of DMDK owns Captain Tv.

    6. Sun TV

    Even with all this political control of television in Tamil Nadu, the top honors go to DMK chief Karunanidhi’s nephew Kalanithi Maran. He controls Sun TV, Sun News, KTV, Sun Music, Chutti TV, Sumangali Cable, Adithya TV, Chintu TV, Kiran TV, Khushi TV, Udaya Comedy, Udaya Music, Gemini TV, Gemini Comedy and Gemini Movies. Karunanidhi himself owns Kalaignar TV and a close associate M. Raajhendran owns Raj TV and Raj Digital Plus.

    5. IBNLokmat

    Rajendra Dadra, the Minister of School Education of Maharashtra and his brother Vijay Dadra, a Rajya Sabha member, both of Congress, control Lokmat which is the largest selling Marathi newspaper in Maharashtra. The group also owns IBNLokmat in association with the TV18 group.

    4. India News

    India News is owned by Karthikeya Sharma, brother of Manu Sharma who was sentenced to life imprisonment in the Jessica Lal murder case. Karthikeya Sharma owns the ITV Media group that operates many news channels including News X. Karthikeya and Manu are sons of Congress leader Venod Sharma.

    3. News 24

    Rajeev Shukla, among other things is the Minister of State for Parliamentary Affairs and Planning and the secretary of the All India Congress Committee. He controls News 24 with his wife Anuradha Prasad. They also own Aapno 24 and E24. Interestingly Anuradha Prasad is the sister of BJP leader, Ravi Shankar Prasad.

    2. NDTV

    NDTV is owned by Prannoy Roy. The NDTV group owns NDTV India, NDTV Good Times, NDTV 24×7 and NDTV Profit and other channels. NDTV is known to be sympathetic to communists. The Bengali Roy is married to Radhika Roy whose sister is Brinda Karat a Rajya Sabha member of CPI(M). Brinda Karat is married to Prakash Karat who is the General Secretary of the Communist Party of India (Marxist).

    1. Times Now

    Times Now is part of the Times group which is a very big media house which operates Times of India, Mid-Day, Nav-Bharath Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka and Times Now. Times Group is owned by Bennet & Coleman. The Italian Robertio Mindo who has a share in the group is a close relative of Sonia Gandhi.
    If any channels were left from this list, then it can be either because the politicians have done a good job in hiding any direct links or because I got bored of researching all of them.
    Besides politicians businessmen also like to have some control over media and they either have a share in media companies or they give their shares to media companies in exchange of favorable news. All business channels giving stock market advice are so notorious for advertising that the Govt. of India has warned stock investors to heed to the advice given by the media on their own risk.
    The truth is that all mass media in India has become corrupt and the only source of trustworthy news that is left is the internet through blogs and small news sites or through social networking sites such as Twitter where news comes direct from the source to the public. If there’s someone making money while delivering the news from the source to the public, you can rest assured that it won’t be a 100% true.

    @angeldude13 @Abhijat@Ancient
    [email protected]
    @Alien @angeldude13@[email protected]
    [email protected] @roma @Alien @Aravind
    Sanjeev @A chauhan @asingh10 @asianobserve
    @BATTLE FIELD @bose @Bornubus
    @brational @blueblood@[email protected]+
    @Bangalorean @bengalraider @cobra commando
    @Chirag @Chris Jude @Chinmoy @Cadian
    @DingDong @ersakthivel @FRYCRY @Guru-
    [email protected] [email protected]&run @indiandefencefan
    @I_PLAY_BAD @Indian Devil @Indibomber
    @Jangaruda @jackprince @Kunal @Kshatriya87
    [email protected]@laughingbuddha @mhk99
    @maomao @Neil @Nicky G
    @OneGrimPilgrim @pmaitra @PaliwalWarrior @Pulkit
    @Rowdy @Razor@Rashna @ [email protected]
    @Sakal Gharelu Ustad @Srinivas_K @sunnyv
    @sgarg @sabari @Sameet2 @saik @sorcerer
    @sydsnyper @Sridevi @SREEKAR @TejasMK3 @The
    enlightened
    @Tejas
    warrior @tharun@[email protected]@Screambowl
    @Sylex21 @VIP @Vishwarupa @Vishal Guts
    @Yusuf @Yumdoot @Zebra
    @Akim @gadeshi @Gabriel92
     
    Last edited: Nov 30, 2015
  2.  
  3. aliyah

    aliyah Regular Member

    Joined:
    May 30, 2015
    Messages:
    418
    Likes Received:
    302
    saam tv , sakal newspaper belongs to sushil shinde frm home minister
     
  4. Bornubus

    Bornubus Senior Member Senior Member

    Joined:
    Oct 13, 2015
    Messages:
    4,198
    Likes Received:
    7,006
    Zee news is the most nationalist news channel at present though i also like Times now being neutral most of the times.
     
  5. aliyah

    aliyah Regular Member

    Joined:
    May 30, 2015
    Messages:
    418
    Likes Received:
    302
    Quite extraordinary how Indian right-wingers are gradually coming to mirror American ones. Talk radio and television in the US served to spread the ‘good word’ among the right-wing faithful there, before the internet appeared to further help ‘like-minded’ and ‘patriotic’ Americans share ‘vital truths’. Not to mention mobilize.

    Interesting to see that the net jump-started this phenomenon in India. The last fifteen years have seen so many malcontents spew so much bile online that you’d think India’s largest-selling pills are Liv 52. Besides email forwards like this (and others slamming Mahatma Gandhi, uncovering the ‘Shiva temple’ in the Taj Mahal, ones questioning the Nehru-Gandhi’s paternity – and also from the other side about ‘Jewish-Hindu’ conspiracies to eliminate honest cops, the Indian Army’s ‘Hindu terror’ connections and big business corporations running the government- and the like) you need only to check the comments section of any op-ed article that touches on matters vaguely ideological.

    The internet’s clearly become a giant echo chamber for hyperactive desi netizens, not to mention all manner of wackos. It allows many to slam everything from sliced bread (‘western conspiracy’) to rock music (‘the devil’s work’). The Indian media is a favourite punching bag. However, when you do consider what news television (especially Indian language news channels) is like today, you can’t fault some of that criticism though. But even more respected print and TV names are often slammed as ‘biased’, ‘liberal’, ‘anti-national’, ‘capitalist’ and ‘pseudo-secularist’ (a delightfully illogical phrase I puzzle over, and even asked its originator – L K Advani – about. Didn’t get a very convincing or nuanced reply).

    Since you ask I reply to as many of these as I can – from what I know.

    But some of this stuff really takes the cake

    BTW, India’s rules for FDI in media are quite tight: 26% cap on FI in general news, editors and all key executives must be Indian, most of the board has to be Indian, 51% in a single Indian entity etc.

    Point by Point Analysis (Comments in bold):

    Who owns the media in India ?

    NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan .

    Hilarious. Communism, rather famously, never ‘got along’ with Christianity, or any other religion. Churches are still ‘officially’ banned in China and North Korea. Besides, NDTV is publicly listed

    Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India . His wife and Brinda Karat are sisters

    True. But don’t see any hammers and sickles popping out of the subtext in NDTV broadcasts. Don’t see televised Politburo meetings either. NDTV is liberal, not leftist – by any yardstick. BTW, ‘co-brother’ is a phrase unique to Tamil Nadu and Kerala. Probably indicates where the author of this post came from.

    India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

    Perhaps NDTV would love to buy the magazine, but there’s just the small problem of a significantly larger news channel, Aaj Tak, being from the India Today stable. Could Pepsi buy Coca-Cola?

    CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its branches in all over the world with HQ in US.. The Church annually allocates $800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

    LOL. Seriously. $800m is a LOT OF MONEY – about Rs Rs 4000 crores. National parties (Cong, BJP) are said to spend about 600-700 crores in a general election. If he was wallowing in so much moolah Rajdeep would be be urged to float a new party right away, forget running some channel. He could then join a ruling coalition and dictate ‘pseudo-secular’ policy, rather than just comment on it on the 9 PM news.

    Times group list:
    Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more…

    Times Group is owned by Bennet & Coleman. ‘World Christian Council¢ does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

    ROTFL.Rather well known that Times is a privately-held corporation owned and run by the Delhi-based Jain family. J-A-I-N, interesting Indian Christian surname, don’t you think?

    Star TV: It is run by an Australian, who is supported by St. Peters Pontifical Church Melbourne.

    Sure, Rupert Murdoch, the world’s most famous and powerful media baron, hails from Australia. Wonder how come Pope Rupertus IV hasn’t made a hostile takeover bid on the Vatican yet? Aussie Rules at all convent schools then, Oi, Oi

    Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

    Shobhana Bhartiya is KK Birla’s daughter. HT and TOI are fierce rivals, their circulation duels in Delhi are the media biz equivalent of India-Pak cricket matches. Amusing; shows how much this guy really knows.

    Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.

    The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland .. N. Ram’s wife is a Swiss national.

    Wonder if this chap’s ever heard of the Prophet Moses Society, Svalbard? A society of Nordic warrior monks, furniture manufacturers and bankers, they plan to conquer the world in one final crusade – unleashing a terrifying evangelical blitz of malfunctioning mobile phones, bio-weapon bookshelves and marauding polar bears. The bears would provide for shock and awe. In any case, hasn’t this chap read the Da Vinci Code, that masterwork of historical scholarship? Who needs proxies? Jesus lives! His kids are coming to help ‘pseudo-secularists’ finally take over India…

    Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.

    So?

    Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.

    The Statesman: It is controlled by Communist Party of India.

    Actually, you should ask a Calcuttan this and then watch him splutter and choke on his macher jhol.

    Kairali TV, kerala: It is controlled by Communist party of India (Marxist)

    Mathrubhoomi, Kerala paper: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

    Malayalis may choke on avial – easier to survive I think

    Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

    Akbar left two or three years ago. Owner of both is Venkatram Reddy. Last time I checked Reddy was a wealthy Andhra businessman who also owns the IPL’s Deccan Chargers. Wonder when they became the Deccan bin Bakwaas Al Saud?

    Gujarat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive,
    Rajdeep Sardesai and Bharkha Dutt working for NDTV at that time got around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to cover only Muslim victims, which they did very faithfully… Not a single Hindu family was interviewed or shown on TV whose near and dear ones had been burnt alive, it is reported.

    Tarun Tejpal of Tehelka.com regularly gets blank cheques from Arab countries to target BJP and Hindus only, it is said.

    The ownership explains the control of most of the media in India by foreigners. The result is obvious.

    I can’t type anymore, I’m rolling on the floor, with some of my media colleagues. Wait, one of them is unable to get up! He…he’s frothing at the mouth, making strange noises, saying something about a deeper conspiracy…

    ‘Bugs in air conditioning ducts”… “churches-shmurches, naah! Media is party organ, Chairman Mao’s organ. The Chairman is well. Damn Chinese bio-tech… everywhere…(aargh)…but our Dear Leader shall return; shall lead revolution…glorious march forward (splutter). Lal Salaam Comrades…(choke)”.
     
    Agnostic_Indian likes this.
  6. rockey 71

    rockey 71 Regular Member

    Joined:
    Mar 5, 2015
    Messages:
    996
    Likes Received:
    321
    Indian media is controlled by non-Indians sitting abroad.
     
  7. Dovah

    Dovah Untermensch Senior Member

    Joined:
    May 23, 2011
    Messages:
    4,754
    Likes Received:
    3,273
    Location:
    Modindia
    thnx 4 d info bro


    lol30charactersmfwihavenothingtosay
     
  8. anoop_mig25

    anoop_mig25 Senior Member Senior Member

    Joined:
    Aug 17, 2009
    Messages:
    5,195
    Likes Received:
    2,223
    @aliyah thanks for info .great catch
     
  9. spikey360

    spikey360 Crusader Senior Member

    Joined:
    Jan 19, 2011
    Messages:
    2,285
    Likes Received:
    2,116
    Location:
    The Republic of India
    NDTV is a one stop shop for pro-terrorism news.
    Times Now is a joint of deaf and brain-dead fools (cause you need neither hearing nor brain power when viewing Times Now)
    Headlines Today is a channel confused about its allegiance, although it likes to side with AK49.
     
    parijataka likes this.
  10. salute

    salute Senior Member Senior Member

    Joined:
    Jan 5, 2015
    Messages:
    1,586
    Likes Received:
    786
    Location:
    india
    arnab on rt,kick a$$ of bbc and americam media,

     
    parijataka likes this.
  11. Bornubus

    Bornubus Senior Member Senior Member

    Joined:
    Oct 13, 2015
    Messages:
    4,198
    Likes Received:
    7,006
    .......................................................
     
  12. spikey360

    spikey360 Crusader Senior Member

    Joined:
    Jan 19, 2011
    Messages:
    2,285
    Likes Received:
    2,116
    Location:
    The Republic of India
    Did you see the whole program? Arnab made a fool of himself. But I don't blame him. In fact, he did just what he was supposed to do, grab some attention.
    In fact, in Indian politician style, he also ducked giving direct answer to a tough question posed by an Al-Jazeera journalist.
    Also, there was this time when the discussion veered towards the bias portrayed by media during Venezuelan elections.When Arnab's turn came, he said that he was particularly 'unaware' of this incident. It is utterly shameful that a news editor of a national news channel, out there representing his country does not know about one of the major political events in South America in the last one year.
    Sigh.. if only he watched RT. ;D
     

Share This Page